- Support
- Handleidingen WordPress plug-ins
- Titel & koppen
Hoe schrijf ik een goede SEO-titel?
Zorg dat iedere pagina een unieke SEO-titel heeft en houd daarbij rekening met SEO-optimalisaties die hierop toegepast kunnen worden. Een aantal tips:
- Schrijf voor elke pagina een andere SEO-titel.
- Het is beter om de SEO-titel iets anders te formuleren dan de paginatitel, zodat je meer kans hebt om te ranken op verschillende zoekwoorden.
- Maak de titel niet langer dan 60 tekens. Heb je niet genoeg ruimte, laat dan de bedrijfsnaam weg.
- Plaats het belangrijkste zoekwoord vooraan in de SEO-titel.
- Gebruik geen synoniemen van je focus keyphrase in de SEO-titel. Zet synoniemen alleen in de tekst op de pagina.
De titel wordt weergegeven als klikbare kop op de zoekresultatenpagina en dient een nauwkeurige en beknopte beschrijving te geven van de inhoud van de pagina. Daarnaast wordt de titel ook bovenin de webbrowser weergegeven. Een goede SEO-titel kan een positieve bijdrage leveren aan de CTR (Click Through Rate) van een zoekresultaat.
Gerelateerde vragen: